סצנת מופעי הבידור בישראל היא רחבה מאד ומיועדת לקהלי יעד מגוונים.
העיר תל אביב היא אמנם מרכז התרבות של ישראל ובמידה רבה מהווה מוקד משיכה לקהלי יעד מגוונים, הן שוחרי תרבות והן שוחרי בילויים והומור.
עם זאת, גם ערים אחרות בישראל הפכו עם השנים למרכזי תרבות עצמאיים.
העיר אשדוד כמוקד עלייה לרגל עבור סטנדאפיסטים רבים
נכון להיום ניתן למצוא מופעי בידור בסדרי גודל משתנים בערים אחרות בפריפריה, בצפון ובדרום.
מופע של סטנדאפיסט באשדוד כמו גם במקומות נוספים בישראל, הפך לעניין שבשגרה.
כיצד קרה שסטנדאפיסטים באשדוד הפכו לכל כך מוכרים והופעות של אמנים מהסוג הזה ואמני בידור אחרים מלאות לרוב עד אפס מקום? מה מאפיין את המופע של סטנדאפיסט שהוא שונה מהופעות של בדרנים מכל סוג אחר? איך מתאימים מופע סטנד אפ לאירוע המשפחתי, לאירוע חברתי או ליום העיון המקצועי שאתם מארגנים?
איך נהפכו מופעי סטאנדאפיסט באשדוד לטרנד בעיר
כפי שכבר אפשר להבין, מופעי בידור שונים התקיימו בישראל עוד בטרם הקמת המדינה.
להקות זמר ולהקות בידור שונות, צמדים ושלישיות הנעימו את זמנם של המשתתפים ומלאו ערבים שלמים של שירה וצחוק.
בשנות השבעים והשמונים של המאה הקודמת דרך כוכבם של הגשש החיוור, שלישית הבידור הגדולה ביותר קמה לישראל מאז ומעולם.
באותה התקופה הופיעו בהופעות יחיד, בזוגות או בחבורות אד הוק אנשי בידור ידועים כגון יוסי בנאי, רבקה מיכאלי ועוד.
ואולם המאפיין העיקרי של כלל ההופעות שצוינו לעיל היה העובדה שכל ההופעות הללו דרשו תרגול ושינון.
השינון התמקד הן בלימוד הקטעים בעל פה והן בביצוע נכון של המערכונים, כולל אתנחתאות קומיות.
המגמות המתחדשות בענף הסטנדאפ באשדוד ובארץ
מכאן אפשר בוודאי להבין שמי שכתב את המערכונים ומי ששינן אותם, ידע פחות או יותר להצביע על המקומות שבהם הקהל יצחק.
ואולם בשנים האחרונות השתנתה האוריינטציה וגם הקהלים השתנו.
לא עוד קהל צפוי, לא עוד קהל שהתמקד בהאזנה בלבד.
סטנדאפיסט באשדוד ובכלל לומד במהירות רבה את הקהל ובמידה רבה משתף אותו במהלך המופע.
אמנם סטנדאפיסט מגיע עם קטעים מוכנים מראש, אבל במקום שהקטעים הללו יהוו את התווך של ההופעה, הם מהווים סוג של גיבוי שעליו היא נשענת.
עיקר ההופעה טמון באינטראקציה עם הקהל ובשיתוף הפעולה איתו.
מדובר בחלק משינוי קרדינאלי בהרגלי הצפייה והבידור, שחלק מהם בא לידי ביטוי במעבר מצפייה בתוכניות ומערכונים מוכנים ומובנים לתוכניות בסגנון האח הגדול.
ה"שיטה" של הסטאנדאפיסט באשדוד
כאמור, סטנדאפיסט באשדוד ובכלל עמל במשך כל הזמן על מנת לשפר את האינטראקציה שלו עם הקהל.
ההופעה של האמן מבוססת כאמור על קטעי הומור מוכנים, בחלקם מובנים ובחלקים אקראיים. ואולם המאפיין של כל אלה הם העובדה שהם משמשים רק בבסיס להופעה.
אם שחקן תאטרון או בדרן משננים קטעי הומור שלמים ומשפרים את האופן שבו הם מבצעים את הקטעים הללו הלכה למעשה, הסטנדאפיסט אכן לומד את הקטעים שלו, אבל מחפש בעיקר את הדרך הנכונה להפוך אותם לפלטפורמה שתשפר את התוצאה הסופית.
את האינטראקציה עם הקהל שתגרום לו לצאת מכליו מרוב צחוק והנאה.
המשוואה המנצחת של סטנדאפיסט באשדוד לאירוע בלתי נשכח!!!
סטנדאפיסט באשדוד או כל סטנדאפיסט מומחה אחר, עשוי לנסות לעמוד מראש על טיבו של קהל הצופים בהופעה זאת, על מנת לזהות מראש נקודות חוזק מצד אחד ומכשולים פוטנציאלים שכדאי להימנע מליפול בהם מצד שני.
לדוגמה – לא מספרים בדיחות גסות בהופעות של שומרי תורה ומצוות, לרוב גם לא ברמז.
גדי ליבנה, אמן וסטנדאפיסט, מעניק לקהל הצופים הופעה איכותית, מצחיקה ומרגשת.
כדאי ליצור קשר כעת ולקבוע את המועד ברצוי לכם להופעה. זאת, לאור העובדה שלוח הזמנים של גדי ליבנה עמוס וצפוף במיוחד.