fbpx

סטנדאפיסט לל"ג בעומר

למחרת ליל הסדר, שהוא הטקס המכונן והחשוב ביותר בשנה העברית, מתחילה ספירת העומר. פנים רבות לה לספירה הזאת ופירושים רבים עוד יותר.

יש הגורסים כי משמעות ספירה היא דתית – הכנה למתן תורה. אחרים סבורים שיש לה משמעות חקלאית – התקופה שלפני קציר החיטה, שהייתה בעבר והיא עודנה עיקר התבואה.

כך או כך, חלק ממנהגי ספירת העומר כולל דן מנהגים הדומים למנהגי אבלות.

ל"ג בעומר, על פי המסורת היהודית, הוא היום השלושים ושלושה לספירת העומר. ביום הזה, על פי מסורות שונות, מתקיימת הילולה מסיבות שונות.

חלק מעדות ישראל נוהגות להפסיק את מנהגי האבלות של ספירת העומד, ולא לחדש אותם לאחר ל"ג בעומר.

בחלק מהזרמים בציונות הדתית נוהגים לסיים את מנהגי האבלות אפילו מוקדם יותר – ביום העצמאות, כחל' מההכרה במדינת ישראל כ"אתחלתא דגאולה" – התחלת הגאולה של עם ישראל.

כחלק ממנהגי החג מתקיימות הילולות שונות, בין השאר של יוצאי טוניס, יוצאי לוב ויוצאי מרוקו.

הצעירים בני כל העדות, נוהגים להדליק מדורה, אף שמרביתם אינם יכולים להצביע על הסיבה המדויקת להדלקתה. בחלק מהמסיבות לכבוד החג, נהוג לשתף סטנדאפיסט לל"ג בעומר, שיהפוך את החגיגה השמחה לחגיגה הומוריסטית משהו.

סטנדאפיסט כאמור מופיע במקומות שונים, בפני קהלי בגודל משתנה. לעיתים מדובר בקהל מצומצם ולעיתים מדובר בקהל בגדול יחסי.

מהו סטנדאפ קומדי? מה בין סטנדאפיסט לקומיקאי רגיל? היכן ניתן להזמין הופעה איכותית של סטנדאפיסט לל"ג בעומר? כל התשובות בהמשך המאמר.

סטנדאפיסט לל''ג בעומר
סטנדאפיסט לל"ג בעומר

סטנד אפ קומדי – מה זה בעצם

המונח "סטנד אפ קומדי" נגזר בעצם מהכינוי האנגלי של אופי ההופעה של הקומיקאי הזה, המתבצעת בדרך כלל בעמידה מול הקהל ללא שום עזרים טכניים, תפאורה או לבוש ייחודיים.

סטנדאפיסט לל"ג בעומר ובכלל, הוא אדם שופע הומור, הבטוח בעצמו והיכול לעמוד מול קהל למשך כל זמן ההופעה, האורכת לעיתים קרובות שעה ואפילו יותר, מבלי להירתע ומבלי להזדקק לטקסטים כתובים כל שהם, או למילים כתובות בכלל.

אמנם הקומיקאי מגיע עם תוכנית טנטטיבית מוכנה, הכוללת בדיחות, קטעי הומור ומחוות הומוריסטיות, אבל מדובר למעשה רק בסקיצה, המשתנה מעת לעת בהתאם לזרימה של הקומיקאי ולחיבור שלו עם הקהל.

מה שהתחיל בתחילת המאה שעברה רק כחימום למופעים של אומנים גדולים, הפך עם השנים ובעקבות הדרישה שהגיעה מהקהל דווקא, למופע בפני עצמו.

לישראל הגיעו ניצני התופעה בשנות השבעים של המאה הקודמת. נכון להיום, מתקיימות הופעות של סטנדאפיסטים במועדים שונים, בפני קהלי יעד משתנים. וזוכות להצלחה גדולה בקרב מבוגרים וצעירים כאחד.

סטנדאפיסט לל"ג בעומר או קומיקאי

אחד היתרונות של מופע סטנד אפ, טמון ביכולת של הקומיקאי המבצע אותו להופיע בפני קהלים בגודל משתנה, ממקומות שונים, בגילאים משתנים ומחתכים חברתיים שונים.

המשמעות היא שניתן להופיע בפני קהל קטן המונה כמה עשרות צופים, או קהל גדול של כמה מאות.

ניתן להופיע בהיכל גדול, או בחלל קטן שמתנהלת בו חגיגה צנועה.

כיוון שבחלק ניכר מהמדורות של ל"ג בעומר משתתף מספר קטן של חוגגים, קומיקאי מהסוג הזה יכול להשתלב שם היטב ולהעניק למשתתפים הופעה איכותית ורצינית. לחילופין, הסטנדאפיסט מוזמן לאירועים גדולים, שבשנים האחרונות הופכים ומחליפים את המדורות.

כיון שמדובר בחג לאומי שבמהותו הוא שמח, רבים מהחוגגים מעדיפים הופעת סטנד אפ, ולא מדורה, שגם גורמת נזק סביבתי ויחד עם זאת איננה נזכרת בכתובים אלא רק במסורות שונות.

המנהגים ביום הנחמד הזה הם מנהגי שמחה, שמרגע הקמת המדינה הולכים ומקבלים צביון חילוני, המדגיש את גבורתם של בר כוכבא ואנשיו אל מול האימפריה הרומאית האדירה ואת השאיפה הנצחית של העם היהודי לעצמאות ולגאולה בארצו.

עם השנים, ניתנו פרשנויות רבות לחג זה, שהן מרחיקות לכך הן מבחינה דתית והן מבחינה לאומית.

אם יש בדעתך לארגן מופע של סטנדאפיסט לל"ג בעומר למבוגרים, לעובדים, לנוער ובכלל, המותאמת לקבוצות אוכלוסייה שונות, זה המקום הנכון בשבילך.

כדאי ליצור כבר כעת, ואנו נחזור אליך בהקדם. אנשי המקצוע המיומנים שלנו יסייעו לך לבחור את סוג ההופעה, אורך ההופעה וכן את האופי שלה, בהתאם לקהל היעד שאליו היא מכוונת.

אומן סטנדאפ אמיתי יכול להתאים את עצמו לקהל היעד באופן המושלם ביותר ולהפוך את הקהל הזה לשותף מלא ביצירת מופע חדש ומלהיב, שאיננו דומה בשום צורה אחרת למופעים הומוריסטיים אחרים.

שיתוף ב pinterest
שיתוף ב email
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב facebook
שיתוף ב linkedin
גידי ליבנה

גידי ליבנה הוא סטנדאפיסט ישראלי אשר הופיע בתוכניות טלויזיה כמו "גוט טאלנט ישראל", "פותחים יום", "ערוץ הצחוק של טדי" ובימים אלו הוא עובד על פרוייקטים נוספים לסטנדאפ, לטלויזיה ולאינטרנט. 

להזמנת המופע השאירו פרטים

לקוחות מספרים

הינו בארוע יומולדת 50 בו גידי הופיע, ההופעה היתה מהנה, מצחיקה ועם המון הפתעות בתחום אומנות החושים.אמנות החושים היתה ברמה גבוהה ומפתיעה בצורה יוצאת מן הכלל, נותרנו פעורי פה.
אורן צדוק
אורן צדוק
20:08 01 May 23
החיים שלי מאוד אינטנסיבים ומשלבים עבודה-קריירה ולימודים מסביב לשעון. אשתי מתקשרת אלי ושואלת אותי: תגיד מה דעתך שנזמין את אומן החושים גידי לבנה להופיע באירוע בת המצווה של נועה ביתנו?האמת לא הכרתי בכלל ולא חשבתי בכיון הזה. רשמתי את שמו בגוגל, הספיק לי קטע של דקה מתוך סרטון ואמרתי לה מיד: תסגרי איתו!באירוע גידי היה קליל ומצחיק. היתה לו משימה לא קלה. הקהל היה מאוד מגוון מילדים בני 6 ועד מבוגרים בני 80. עם המון קסם אישי וקסם שדורש המקצוע שלו האורחים לגמרי היו איתו.בסוף האירוע הכי הרבה תגובות קיבלתי עליו. מהדהד לי משפט שחזר על עצמו מכמה אורחים:״איך הוא עושה את זה? אם הייתי יודע הייתי הולך להיות קוסם 🤣גידי הייתי שירותי ומקסים ונחמד ואדיב.המון תודות על כך שהפכת את בת המצווה של הבת שלנו לאירוע מיוחד 🙏🏼
תומר ורד - Freemusic Djs
תומר ורד - Freemusic Djs
13:01 25 Jun 22
איש נעים, שנון וחד. מעבר למופע המהפנט, הוא נשאר איתנו גם שעות אחריו ולא הפסיק לבדר אותנו. תודה רבה, עד האירוע הבא....
Dror Lehrmann
Dror Lehrmann
09:39 07 Oct 18
בן אדם משכמו ומעלהמופע מדהים ומרתק שלא רציתי שיגמרתודה גידי,אתה קסם של בחור:)
David Woland
David Woland
02:49 07 Oct 18
הייתי בהופעה שלו בתיאטרון הקופסא. הבן אדם לא רק קוסם שאין לי מושג איך הוא עושה את מה שהוא עושה. הוא גם מצחיק ברמות.ממליץ.תודה גידי
ori toledano
ori toledano
22:10 06 Oct 18
מרגש ומלהיב, בעליכולת מדהימה לרתק ולהקסים תרתי משמע. אמן חושים כשרוני, חובה לראות.
Ronit Farjune
Ronit Farjune
20:59 25 Nov 17
בנאדם מדהים ומקצוען אמיתי! הזמנתי אותו למספר אירועים וכולם יצאו מעולים!ממליץ בחום.
Boris Vaxman
Boris Vaxman
13:45 23 Nov 17
אדיר!הזמנו אותו לבר מצווה של אחיין שלי, המופע שלו שילב הומור נקי לכל המשפחה וריתק מבוגרים וילדים כאחד, מופע נהדר ומומלץ בחום לכל אירוע.
Elad Gilady
Elad Gilady
11:50 23 Nov 17
הזמנתי את גידי ליומולדת של חברה. הוא הופיעו עם חומר מקורי, משובח ומלא הומור. מחיר מעולה ואחלה מופע.
Omry Hazut
Omry Hazut
11:49 23 Nov 17
js_loader

עוד מאמרים מעניינים

רוצים לעקוב ?

סטנדאפיסט גידי ליבנה

הזמינו מופע סטנדאפ לאירוע שלכם

מלאו את הפרטים ונשוב עליכם בהקדם
דילוג לתוכן